سوسک

راه های از بین بردن سوسک ریز کابینت

راه های از بین بردن سوسک کابینت

سوسک ریز کابینت یا سوسک آلمانی به سوسک های ریزی گفته می شود که معمولا در محیط های آشپزخانه و کابینت ها زندگی می کنند.  این حشرات عمدتا به دنبال مواد غذایی هستند و به خاطر ویژگی ها جسمی می توانند به هر جایی سر بزنند و هر محیطی را آلوده کنند.

متاسفانه این نوع از سوسک ها همه چیز خوار هستند بنابراین ممکن است برای پیدا کردن غذا از محیط آشپزخانه خارج شوند و در حمام و اتاق های منزل در جست و جو مواد غذایی برای ادامه حیات خود باشند. بنابراین بعد از مشاهده آن ها سریعا برای از بین بردن آن ها اقدام کنید چراکه ممکن است به سرعت جمعیت آن ها رو به افزایش برود و مشکلات بیشتری برای شما ایجاد کنند.

در ابتدا بهتر است تا ویژگی ها این موجود موذی را بشناسیم تا بتوانیم با راه های مقابله با آن آشنا شویم.

سوسک کابینت را بیشتر بشناسیم

ویژگی ظاهری:

بدن این نوع سوسک در حدود یک تا سه سانتی متر طول دارد و عمدتا باریک هستند .این نوع ویژگی ظاهری سبب می شود که بتوانند به راحتی در لای درز ها و شکاف بین کابینت ها رفت و آمد کنند. رنگ آن ها عمدتا قهوه ای تیره و سیاه می باشد. دو بال صاف و برجسته دارند که کمتر از آن ها استفاده می کنند.

محل زندگی :

این حشرات در کابنت ها ، کشو ها، داخل درب ها ، لبه ها و شکاف های وسایل چوبی و … زندگی می کنند. همچنین آن ها به مکان های گرم و مرطوب علاقه مندند. در صورت مشاهده آن ها می توانید برای پیدا کردن لانه آن ها به جست و جو در مکان ها فوق بپردازید.

جداره ها و گوشه کابینت ها بهترین مکان برای تخم گذاری آن ها است.

سوسک شب زنده دار :

آن ها زندگی شبانه را بیشتر ترجیح می دهند. آن ها به طور معمول در طول روز مخفی می شوند و شب را برای پیدا کردن مواد غذایی و ادامه حیات انتخاب می کنند. اگر در طول روز یک یا دو سوسک مشاهده کردید تعجب نکنید چرا که گاهی در طول روز هم این حشره از مخفیگاه خود به دنبال آب و مواد غذایی مرغوب خارج می شود.

مواد غذایی مورد علاقه سوسک کابینت :

این موجود چندش آور به اکثر مواد غذایی علاقه مند است اما؛ آرد ، آجیل ، خرده نان و چربی را بیشتر دوست دارد. توجه کنید که این حشرات از کاغذ، صابون و هر چیز دیگری به عنوان غذا استفاده می کنند. اگر فکر می کنید که با خارج کردن مواد غذایی از یک مکان ضربه ای سخت به این موجود موذی زده اید سخت در اشتباه هستید چرا که این موجود برای زنده ماندن از خوردن هم نوع خود ترسی ندارد.

روش های از بین بردن سوسک کابینت

پیشگیری بهتر از درمان :

بهتر است کابینت های خود را از بهترین و مرغوب تربن آن ها انتخاب کنید؛ چرا که درز ها و شکاف های کمتر آن ها سبب می شود که این نوع سوسک محل مناسبی برای زندگی پیدا نکند.

به طور مداوم آشپزخانه خود را تمیز کنید؛ زیرا این گونه مواد غذایی برجای مانده از بین رفته و سوسک ها غذایی برای ادامه حیات پیدا نمی کنند.

چربی یکی از خوراک های مورد علاقه سوسک کابینت است بنابراین سعی کنید روغن های ریخته شده در کنار گاز را با مواد شوینده مناسب پاک کنید.

در صورت کثیف شدن کف آشپزخانه به سرعت آن محل را پاک سازی کنید. مواد غذایی کپک زده و خورده نان ها و خورده غذا ها را به طور صحیح دور بریزید.

سعی کنید از سطل زباله درب دار استفاده کنید تا سوسک ها نتواند به آن نفوذ کنند زیرا بهترین مکان برای پیدا کردن غذا توسط سوسک ها سطل زباله است.

به طور مداوم ظروف خود را بشویید، باقی مانده غذای روی ظرف ها بهترین مکان برای تجمع این حشرات است. حتما پس از شستن ظرف ها سینک خود را خشک کنید زیرا رطوبت باقی مانده در آن سوسک ها را به خود جذب می کند.

چگونه سوسک آشپزخانه را از بین ببریم؟

سوسک ها علاوه بر درگیری ذهنی ممکن است بیماری های پوستی و تنفسی و … ایحاد کند؛ در نتیجه بهتر است در صورت مشاهده سریعا به مقابله با آن ها بپردازید. توجه کنید که در صورت غفلت از آن ها  ممکن است در عرض سه ماه تعدادشان به هزار عدد برسد، آن وقت است که برای مفابله با آن ها باید هزینه گزافی بپردازیم. در ادامه روش های مبارزه با این موجود چندش آور را بیان کرده و بهترین آن را معرفی خواهیم کرد.

روش های خانگی :

مخلوطی از سرکه و آب و مایع ظرفشویی تهیه کنید. آن را داخل یک اسپری ریخته و بر روی سوسک ها و محل رفت و آمد آن ها بپاشید و چند وقت این کار را ادامه دهید. در استفاده از این مخلوط توجه کنید که موجب خراب شدن کابینت شما نشود. توجه کنید که ممکن است این روش و روش های خانگی دیگر اثر گذاری زیاد و طولانی مدتی برای از بین بردن سوسک آشپزخانه نداشته باشد.

استفاده از دستگاه  دور کننده حشرات :

همانطور که از نام این دستگاه پیداست ، وظیفه آن دور کردن حشرات از یک محیط است بنابراین آن ها را از بین نمی برد. در بسیاری از موارد دیده شده است که این دستگاه سوسک ها را از محیط آشپزخانه درو کرده و به سمت اتاق ها و سایر نقاط خانه فراری می دهد در نتیجه وضعیت بدتری برای شما ایجاد کرده و سوسک ها در جای جای خانه شما حضور پیدا می کنند. حتما قبلا از خرید این محصول با کارشناسان مشورت کنید تا هزینه گزاف و بی نتیجه ای برای خود نتراشید.

اسپری سوسک کش کافی :

یکی از آسان ترین و ارزان ترین راه های مقابله با سوسک کابینت استفاده از اسپری سوسک کش کافی است. اسپری های سوسک کش می تواند سوسک های موجود در محیط خانه را از بین ببرد اما بهتر است در کنار استفاده از این سموم به دنبال پیشگیری از ورود مجدد سوسک ها باشیم زیرا اگر بعد از چند ماه دوباره این حشرات به خانه وارد شوند دوباره باید مبارزه با آنها را از سر بگیرید. اگر قصد دارید از اسپری سوسک کش استفاده کنید  توصیه ما استقاده از اسپری بدون بو سوسک کش کافی است، زیرا این سم سوسک کش دوام طولانی تری نسبت به انواع مشابه دارد.اسپری سوسک کش کافی دوام دوماهه دارد و در قسمتی که اسپری می شود تا دو ماه می تواند سوسک هایی که از آن قسمت عبور می کنند را از بین ببرد.

اما اسپری های پیف پافی دوام بسیار پایین تری دارند و هنگامی که اسپری سوسک کش استفاده می شود فقط بر روی همان سوسکی که زده می شود عمل می کند و به بقیه سوسک ها در بقیه مکان ها کاری ندارد. بهتر است به جای این راه حل به دنبال راه حل های دايمی باشید.

سمپاشی :

یکی از موثر ترین راه حل ها برای مبارزه با سوسک آشپزخانه سم پاشی می باشد. استفاده از سموم یکی از راه حل هایی است که با احتمال زیادی این حشرات را از بین می برد. ابن راه حل ماندگاری بالایی ندارد و بعد ار مدتی اثر خود را از دست می دهد. استفاده از سموم ممکن است در فضای بسته و خانگی که امکان تخیله برای مدتی وجود ندارد سخت باشد و موجب اذیت ساکنین آن محل شود.

استفاده از پودر و پماد و طعمه گذاری :

این روش بهترین روش از بین بردن حشرات موذی است. با استفاده از پودر و ژل سوسک کش و طعمه گذاری نیازی به تخلیه محل نیست و شما می توانید به راحتی با انجام امور خود در خانه و محل کار بپردازید. همچنین این روش ماندگاری بالایی دارد و می توانید به راحتی تمامی سوسک های محل مورد نظر را از بین ببرید. یکی از مزیت های این روش نسبت به روش های دیگر امکان استفاده از آن ها در محیط های بسته و باز می باشد.

شما می توانید خمیر سوسک کش کافی را  از فروشگاه اینترنتی سم فروش تهیه کنید.

توجه کنید که سمپاشی غیر استاندارد می تواند سوسک ها را در برابر سموم مفاوم کند بنابراین برای انجام یک سم پاشی اصولی با کارایی بالا با کارشناسان ما تماس حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *